نرم افزار اندرویدی : آموزش پیلاتس

توضیحات برنامه

پیلاتس، نوعی سیستم آمادگی جسمانی است که بر دانش کنترل بدن یا کنترولوژی اطلاق می گردد. با پیلاتس می توان از ذهن برای کنترل عضلات بدن بهره برد.. در مجموع پیلاتس به دنبال افزایش قدرت، انعطاف‌پذیری و کنترل بدن است.
در این برنامه تمرینات این ورزش پرتحرک با استفاده از فیلم های دوبله شده به زبان فارسی، آموزش داده می شود.

از سایر محصولات آموزشی ورزش های کششی ، حرکتی و سرعتی دیدن فرمایید.

مطالب بیشتر

پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی اطلاق می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تأثیر گذاشته و ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن، عمقی‌ترین عضلات بدن را مورد هدف قرار می‌دهد.
تمرینات پیلاتس عبارت از تلاش برای تمرکز فکر و درایت فرد بر روی عضلات بدن و چگونگی و عملکرد آنهاست. به مرور زمان و با اجرای مکرر حرکات، ذهن انسان بدن را بهتر درک می‌کند و آن را توانمندتر و متعادل تر می‌سازد. همچنین حرکات پیلاتس عضلات و مفاصلی را مورد هدف قرار می‌دهد که در فعالیت‌های روزانه درگیر هستند، مانند: نشستن، راه رفتن، حمل کردن بار، خم وراست شدن.
با تمرینات ورزشی پیلاتس طرز صحیح انجام حرکات روزانه در بدن ثبت می‌شود. پیلاتس حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می‌دهد که مانع بروز صدمات ورزشی گردد. پیلاتس یک روند بازگشت به زندگی طبیعی است و اصولاً با هر آنچه غیرطبیعی است منافات دارد. سیستم ورزشی امن و معقولی است که به شما کمک می‌کند نسبت به خود شناخت بیشتر و بهتری پیدا کنید. متأسفانه شیوه زندگی و عادت‌های نادرست باعث بروز ناهنجاری‌های مختلف به ویژه در نوجوانان و جوانان شده و روز به روز به تعداد افرادی که از ساختار طبیعی بدن فاصله می‌گیرند و دچار عارضه‌های مختلف جسمی و روانی اعم از استرس، سرددرد، دردهای گردنی، کمری و… می‌شوند، افزوده می‌شود. برای مثال عارضهٔ که در دوران معاصر در بین اکثر شهرنشین‌ها شایع شده ناهنجاری سر به جلو است که متأسفانه باعث بیماری‌های متعددی می‌شود، پیلاتس می‌تواند در برطرف کردن این عوارض و ناراحتی‌ها کمک‌کننده باشد.
این فرم نوین از ورزش توسط جوزف پیلاتس در آلمان ابداع شد، جوزف پیلاتس در ابتدا این روش تمرینی را به نام Contrology نامگذاری کرد که پس از مرگ وی به دلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام پیلاتس متداول شد.
کنترولوژی یا علم کنترل بدن به ایجاد هارمونی یا هماهنگی کامل بین جسم، ذهن و روح اطلاق می‌شود. علم کنترولوژی به فرد می‌آموزد که با مغز و اراده خویش، اختیار کامل جسم را در دست بگیرد؛ بدین ترتیب که عضلات بدن فرد از اراده او فرمان ببرند.
افراد ابتدا از طریق کنترولوژی به شیوه هدفمند، کنترل کامل جسم خود را در دست می‌گیرند و سپس از راه تکرار کامل حرکات آن به شیوه تدریجی ولی پیشرفت‌کننده به یک نوع هماهنگی طبیعی دست پیدا می‌کنند. کنترولوژی باعث پرورش هماهنگ اجزای بدن می‌شود، حالت‌ها و حرکات نادرست بدن را اصلاح می‌کند، نیروی حیات را به بدن بازمی‌گرداند و توان ذهنی را افزایش می‌دهد.
اصول مهم در پیلاتس :
پیلاتس بر مبنای شش اصل: تمرکز، کنترل، تحرک، ایجاد نیروی دفاعی، دقت و تنفس (هواگیری)، بنا شده‌است. این ۶ اصل مهم پیلاتس برای کیفیت عملکرد و نتیجه موفقیت‌آمیز این ورزش عناصر حیاتی هستند. ورزش پیلاتس همیشه تمامی تکیه خود را بر روی کیفیت گذاشته نه کمیت. برعکس سیستم‌های ورزشی دیگر که شامل تکرار بیش از حد هر حرکت ورزشی است، در پیلاتس انجام هرکدام از حرکات به‌طور کامل و با دقت صورت می‌گیرد و این امر باعث می‌شود که ورزشکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتایج دلخواه دست یابد.
فواید پیلاتس :
کسانی که کنترولوژی را برای اولین بار تجربه می‌کنند احساس می‌کنند سرحال آمده و بعد از سال‌ها ذهن آنان از خواب بیدار شده‌است. گفته می‌شود که کنترولوژی باعث پرورش هماهنگ اجزای بدن شده و حالت‌ها و حرکات نادرست بدن را اصلاح می‌کند. این روش همچنین نیروی حیات را به بدن بازمی‌گرداند و توان ذهنی را افزایش می‌دهد.
در عین حال ادعا شده‌است که ورزش پیلاتس دارای فواید ذیل می‌باشد:
• تقویت قوا و فراخوانی نیروهای بدن
• تقویت عضلات مرکزی بدن
• کاهش دهنده دردهای مهره‌ای و کمر
• ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام
• تنظیم ریتم تنفس
• شکم تخت و کمر باریک
• پیشرفت انعطاف و تعادل
• افزایش دامنه حرکتی مفاصل
• حجیم کردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس
• تقویت سیستم قلبی*عروقی
• اصلاح ساختار بدن
• از بین بردن درصد احتمالی جراحات و آسیب‌پذیری
موارد منع پیلاتس :
افرادی که سابقه بیماری خاصی از قبیل ام اس، پوکی استخوان، درد مفاصل، صرع یا جراحی دارند؛ بهتر است قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنند چون ممکن است در حین اجرا حرکات ضربان قلبشان بیش از اندازه بالا رود یا دچار عدم تعادل شده و به بدن خود آسیب وارد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *