تمرینات قدرتی و مقاومتی در بدن سازی

توضیحات برنامه

انیمیشن های این برنامه، نحوه صحیح انجام تمرینات قدرتی و مقاومتی مختلف را برای عضلات گوناگون بدن با ابزارها و وسایل ورزشی مناسب آموزش می دهد. توجه داشته باشید که این حرکات حتما باید در باشگاه و زیر نظر مربی اجرا گردد.

از سایر محصولات آموزشی ورزش های قدرتی دیدن فرمایید.

مطالب بیشتر

تمرینات قدرتی و مقاومتی چیست؟
ورزش های مقاومتی به هر نوع تمرین و فعالیتی که فرد در روزمره با مقاومت جسم دربرابر اندام روبه‌رو می‌شود (اندام‌های که با انقباض ارادی فعال می‌شود) گفته می‌شود.
ورزش های قدرتی همان ورزش مقاومتی می‌باشد درحالی که ورزش‌های قدرتی از دیدگاه عضله نام قدرتی به خود اختصاص می‌دهند. یعنی اینکه براثر وجود جسم خارجی که مقاومت برای فرد ایجاد می‌کند عضله در زمان جابه جایی آن جسم قدرت خود را نشان می‌دهد و این فعالیت‌ها را ورزش قدرتی یا power می‌نامند.
تمرینات بدنسازی هم یک نمونه از تمرینات قدرتی هستند که در مقاله “راهنمای جامع بدنسازی” از فیت شیپ به توضیح و تحلیل آن پرداخته‌ایم.
مزایا و معایب تمرینات قدرتی و مقاومتی
انجام تمرینات قدرتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد و در زندگی برای هر سنینی و هر جنسیتی جایگاه بسیار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد؛ پس انجام آن به نحو احسن و صحیح طبق برنامه مخصوص خود اهمیت بسیار بالایی دارد.
چراکه تمرینات قدرتی باعث عدم آتروفی سریع عضله در سنین 50 سالگی به بعد می‌شود و فرد می‌تواند زندگی پرنشاط توأم با سلامتی داشته باشد و بتواند عمر مفید بیشتری داشته باشد. بهتر است از دوران جوانی به این تمرینات پرداخت و بازخورد خوبی را در زندگی گرفت.
طبق توضیحات بالا تمرینات قدرتی باید بر اساس پروتکل خاص خود برای هر فردی طراحی شود و از انجام بی‌رویه آن و هایپرتروفی شدید بایستی جلوگیری کرد.
چراکه هایپرتروفی شدید باعث افزایش حجم عضلات می‌شود و این موضوع اصلاً اشکالی ندارد ولی مشکل از آنجایی آغاز می‌شود که در بدن عضوی وجود دارد به نام قلب که وظیفه خون رسانی به اعضا بدن را دارد و این عضو حد معینی از خون را به اعضا می‌رساند.
هرگونه کاهش یا افزایش خون، خارج از توان قلب باعث آریتمی قلبی (ایست قلبی و از بین رفتن بافت عضلانی قلب) می‌شود و عمر قلب را کاهش می‌دهد؛ آنچه که خوشبختانه یا متأسفانه در اکثریت قهرمان‌ها یا فعالین این رشته بروز می‌کند.
پس یا برنامه‌ریزی دقیق و خاص و توجه به میزان هایپرتروفی و میزان پمپاژ قلب در حداکثر میزان خود باعث صدمه به سلامتی خود نشویم.

محصولات مشابه

آموزش اصول بدن سازی
تمرینات بازو در بدن سازی
بهترین تمرینات بدن سازی برای بازوها
تمرینات شکم در بدن سازی
بهترین تمرینات بدن سازی برای شکم
تمرینات قفسه سینه در بدن سازی
شش تکه کردن شکم
آموزش بدن سازی رزمی
آموزش بدن سازی با توپ
تمرینات ورزشی با توپ سوئیسی
تمرینات بدن سازی برای تمام اعضای بدن
بدن سازی ورزش های مختلف
بهترین تمرینات بدن سازی برای سینه
آموزش تمرینات آمادگی جسمانی فوتسال
تمرینات آمادگی جسمانی دو و میدانی
آمادگی جسمانی و تمرینات دوچرخه سواری
تمرینات آمادگی جسمانی کیک بوکس
آموزش تمرینات قدرتی با وزن بدن
تمرینات ورزشی سوزاندن کالری در منزل
سوزاندن 1000 کالری در یک ساعت
آموزش بدن سازی و تناسب اندام بانوان
تمرینات سوزاندن چربی های شکم
بدن سازی و تناسب اندام بانوان در منزل
تمرینات کامل بدنسازی در منزل
کاهش وزن و بدنسازی شکم در منزل
تمرینات کامل بدنسازی در منزل
بدنسازی با دمبل در منزل
آموزش بدن سازی در خانه
تمرینات پرورش اندام در منزل
تمرینات بدن سازی با توپ برای بانوان
آموزش وزنه برداری
تمرینات ورزشی با توپ طبی
آموزش شش تکه کردن شکم در ۳۰ روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *