تمرینات آمادگی جسمانی دو و میدانی

توضیحات برنامه

ورزش دو همواره به عنوان ورزش مادر بسیاری از رشته ها و یکی از ورزش های همگانی که برای انجام نیاز به تجهیزات تخصصی گران قیمت ندارد شناخته می شود. دویدن باعث سوختن چربی‌ها، بهبود کار قلب و عضلات و دستگاه تنفسی می‌شود. دویدن از طریق تقویت استخوان ها و ماهیچه ها سرعت سیر پیری را کاهش می دهد، استخوان ها و ماهیچه ها برای پاسخ دهی به حرکات تند ورزشی تقویت می شوند. اگر شما برای دویدن دارای یک برنامه صحیح و منظم باشید، نه تنها باعث فشار زیاد بر روی عضلات و مفاصل شما نمی شود بلکه به داشتن تکنیک های موثر برای دویدن و تقویت عضلات شما و همچنین تناسب اندام و کاهش وزن کمک می کند.

از سایر محصولات آموزشی بدن سازی ، آمادگی جسمانی و ورزش های قدرتی دیدن فرمایید.

مطالب بیشتر

مفاهیم اولیه آمادگی جسمانی:
هدف اصلی از آمادگی جسمانی ، افزایش قابلیتهای عملی ورزشکاران و توسعه قابلیتهای او به بالاترین حد هنجار هاست.
ورزشکارانی که دارای آمادگی جسمانی مطلوب می باشند مهارتهای ورزشی را بهتر می آموزند و انرا به نحو مطلوبتری اجرا می کنند.
در یک برنامه تمرینی هدف دار : در مرحله اول ورزشکار آمادگی جسمانی عمومی به دست می آید و در مرحله دوم کسب آمادگی جسمانی اختصاصی شروع می شود.
آمادگی جسمانی عمومی :
هدف اصلی آمادگی جسمانی عمومی ،بدون در نظر گرفتن ویژگیهای رشته ورزشی مورد نظر بهبود ظرفیت کاری ورزشکاران است ، هر چه ظرفیت کاری ورزشکاران بالا تر باشد با افزایش تدریجی فشار تمرینات سازگاری بهتری خواهد شد.
آمادگی جسمانی ویژه : آمادگی جسمانی ویژه با توجه به آمادگی جسمانی عمومی و با هدف افزایش پیشرفت جسمانی ورزشکاران و ویژگیهای فیزیولوژیکی و روش شناسی رشته مورد نظر شکل می گیرد. در آمادگی جسمانی ویژه باید بر هدفهایی تا کید داشت که با مهارتهای تکنیکی و تا کتیکی و روانی رشته ورزشی مورد نظر در ارتباط باشند .
آمادگی جسمانی ویژه تنها زمانی به دست می اید که شدت تمرین زیاد و حجم تمرین پایین باشد.
تعریف آمادگی جسمانی :
سازمان بهداشت جهانی: آمادگی جسمانی توانایی انجام کار عضلانی رضایت بخش
شورای عالی تربیت بدنی ایالت متحده : آمادگی جسمانی را توانا یی و قابلیت جسمانی یک فرد جهت انجام کارهای روز مره زندگی بدون احساس خستگی ، و داشتن انرژی لازم جهت رویارویی با اتفاقات غیر مترقبه و تفریحات سالم
تعریف: آمادگی جسمانی عبارت است از بالا بردن قابلیتهای جسمانی فرد از طریق تمرینات مختلف ورزشی جهت دست یابی به اهداف مشخص سلامتی و قهرمانی است.
اجزا آمادگی جسمانی :
۱ - آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی
۲ - آمادگی جسمانی مرتبط با اجرای مهارتهای ورزشی

محصولات مشابه

تمرینات قدرتی و مقاومتی در بدن سازی
آموزش اصول بدن سازی
تمرینات بازو در بدن سازی
بهترین تمرینات بدن سازی برای بازوها
تمرینات شکم در بدن سازی
بهترین تمرینات بدن سازی برای شکم
تمرینات قفسه سینه در بدن سازی
شش تکه کردن شکم
آموزش بدن سازی رزمی
آموزش بدن سازی با توپ
تمرینات ورزشی با توپ سوئیسی
تمرینات بدن سازی برای تمام اعضای بدن
بدن سازی ورزش های مختلف
بهترین تمرینات بدن سازی برای سینه
آموزش تمرینات آمادگی جسمانی فوتسال
آمادگی جسمانی و تمرینات دوچرخه سواری
تمرینات آمادگی جسمانی کیک بوکس
آموزش تمرینات قدرتی با وزن بدن
تمرینات ورزشی سوزاندن کالری در منزل
سوزاندن 1000 کالری در یک ساعت
آموزش بدن سازی و تناسب اندام بانوان
تمرینات سوزاندن چربی های شکم
بدن سازی و تناسب اندام بانوان در منزل
تمرینات کامل بدنسازی در منزل
کاهش وزن و بدنسازی شکم در منزل
تمرینات کامل بدنسازی در منزل
بدنسازی با دمبل در منزل
آموزش بدن سازی در خانه
تمرینات پرورش اندام در منزل
تمرینات بدن سازی با توپ برای بانوان
آموزش وزنه برداری
تمرینات ورزشی با توپ طبی
آموزش شش تکه کردن شکم در ۳۰ روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *