آموزش جامع Adobe Indesign

آموزشگاه کامپیوتر تیناسافت
توضیحات

نرم افزار Adobe InDesign یکی از محصولات فوق العاده شرکت ادوبی در زمینه صنعت چاپ و صفحه آرایی می باشد. از نرم افزار InDesign بیشتر در آماده سازی مجلات و کتاب ها و سر رسیدها و برشورهای تبلیغاتی و ... استفاده می کنند.

سر فصل های این مجموعه از نرم افزارهای آموزشی پارسیان عبارتند از :

فصل اول : روند کار با نرم افزار
درباره نرم افزار
استفاده از نرم افزار
تکمیل سند ها با نوشته ها
اضافه کردن اشیاء گرافیکی
انتقال اشیاء
گرفتن خروجی

فصل دوم : رابط کاربر نرم افزار
آشنایی با پنجره Welcome
حرکت در بین صفحات
خط کش ها و واحد های اندازه گیری
پنل های نرم افزار
تنظیمات کیفیت نمایش
حالت های مختلف نمایش سند

فصل سوم : کار با سند ها
ایجاد سند های جدید
ذخیره سازی سندها
ذخیره سازی فایل ها با فرمت های قبلی
تنظیمات سندها بعد از ذخیره سازی
خطوط راهنما
کاربردهای Bleed,Slug

فصل چهارم : استفاده از صفحات
اضافه کردن صفحات جدید
تنظیم اندازه صفحات
مفهوم Master Page
خاصیت Override
اضافه کردن شماره صفحات
بخش های یک سند

فصل پنجم : متن ها و نوشته ها
اضافه کردن نوشته ها
ویزایش متن
استفاده از کارکترهای خاص
وارد کردن متن از نرم افزارهای دیگر
کار با متنهای بزرگ
ارتباط نوشتاری بین چند فریم
چند ستونی کردن متن
تنظیم فاصله نوشته ها تا حاشیه فریم ها
تنظیم اندازه فریم براساس ساختار نوشته ها
نوشتن متن بر روی مسیر
استفاده از ویرایشگر داستان
چک کردن املای لغات
جستجو و جایگزینی متن

فصل ششم : کار با تصاویر
اضافه کردن تصاویر
Linkها و مفهوم آنها
ویرایش فایلهای اصلی تصاویر استفاده شده
اندازه کردن تصاویر در فریم ها
اعمال شفافیت

فصل هفتم : کار با اشیاء
انتخاب آیتم ها
تنظیمات رنگ حاشیه و رنگ زمینه
تنظیمات رنگی بر روی یک تصویر
شفافیت
سایه دار کردن
درخشندگی
انتقال جلوه های ویژه

فصل هشتم : کار با رنگ ها
تولید رنگ
استفاده از رنگ های ذخیره نشده
رنگهای Gradient
اعمال رنگ Gradient

فصل نهم : مسیرها و فریم ها
ویرایش مسیرها و فریم ها
گوشه ها و ویرایش آنها
تبدیل نوشته ها به مسیرها

فصل دهم : مدیریت اشیاء
استفاده داز ابزار Gap
تعیین مرتبه قرار گرفتن اشیاء
لایه ها و اشیاء
گروه بندی و قفل کردن اشیاء
قرار دادن یک شئ در شئ دیگر
مرتب سازی اشیاء
خاصیت Text Wrap
اضافه کردن یک تصویر به ساختار نوشتاری

فصل یازدهم : تغییر و ویرایش اشیاء
نمونه سازی از روی یک شی
ابزار Content Collector
دوران
تغییر اندازه
تغییر میزان پیچش یا کشش
آینه ای کردن

فصل دوازدهم : گرفتن خروجی بصورت Interactive
خروجی با فرمت PDF
خروجی با فرمت SWF

فصل سیزدهم : گرفتن خروجی های مختلف
تشخیص موارد خطا در یک سند
ارسال اسناد برای چاپ یا ویرایش نهایی
گرفتن خروجی چاپ
چاپ کتاب
ساختار PDF


از سایر محصولات آموزشی نرم افزارهای طراحی و گرافیک دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *