نرم افزار اندرویدی : آموزش تمرینات قدرتی با وزن بدن

توضیحات برنامه

در فیلم های آموزشی این مجموعه ، تمرینات قدرتی که با استفاده از وزن بدن انجام می شود، به صورت مرحله به مرحله و به زبان فارسی، ارائه گردیده است.
تمرینات این برنامه ، برای افزایش قدرت بدنی بوده و برای تمام رشته های ورزشی دیگر نیز ، مفید می باشند.

از سایر محصولات آموزشی بدن سازی ، آمادگی جسمانی و ورزش های قدرتی دیدن فرمایید.

مطالب بیشتر

تمرینات با استفاده از وزن بدن، راه نجات شما هستند! این تمرینات به هر روشی باهم ترکیب می‌شوند تا شما تمرینات ورزشی مفیدی داشته باشید. شاید اطراف شما پر از کارهای نیمه‌تمام باشد و نتوانید به ورزش و کارهای شخصی بپردازید؛ پس همان‌طورکه گفته شد، راه نجات شما در انجام تمرینات با استفاده از وزن بدن است.
تمرینات، بدونِ تجهیزات! حتماً لازم نیست برای عضله‌‌سازی (نکات کلیدیِ عضله‌سازی) و افزایش قدرت بدنی به باشگاه بروید؛ انجام تمرینات با وزن بدن، یکی از بهترین تمرینات ورزشی، بدون تجهیزات است؛ این تمرینات را هر زمان که بخواهید می‌توانید انجام دهید. پس شما می‌توانید از وزن بدن برای قوی‌کردن خودتان استفاده کنید!
تنها سه بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه در روز کافی است، تا قدرت‌تان افزایش پیدا کند. برای آنکه بتوانید از سلامتیِ کامل لذت ببرید، باید تحرک داشته باشید و ورزش کنید.
۶ مزیت ورزش‌های با وزن بدن:
چه کاهش وزن و چه اضافه کردن وزن هدف اصلی‌تان باشد یا نباشد، به خاطر داشته باشید که ورزش‌های با وزن بدن مزایایی دارند که بسیار فراتر از بهبود ظاهر شما است. این‌ها راه‌های مختلفی است که انجام ورزش‌های با وزن بدن می‌توانند کمک کنند تا سلامتی ذهنی، ایمنی، قلبی عروقی و هورمونی خود را حفظ کنید.
۱- کمک می‌کنند تا توده‌ی عضلانی بدون چربی بسازید و آن را حفظ کنید
همانگونه که یاد گرفته‌اید، هر چه سنتان افزایش می‌یابد، افزایش قدرت برای حفظ یک متابولیسم قوی حیاتی است، چون توده‌ی عضلانی بدون چربی را که به‌ صورت طبیعی با اضافه شدن سن فرد کاهش می‌یابد، افزایش می‌دهد. توده‌ی عضلانی نقش مهمی در حفظ یک وزن سالم و عملکردهای متابولیک عمومی ایفا می‌کند.
۲- سلامت قلبی را بهبود می‌بخشند
هر نوع ورزشی باعث می‌شود قلب به شکل قوی‌تر و مؤثرتری پمپاژ کند، که فشارخون را به‌ طور طبیعی کاهش می‌دهد و گردش آن را بهبود می‌بخشد. قلب هم درست مثل هر عضله‌ی دیگری وقتی به ‌صورت منظم تحت فشار قرار بگیرد تقویت می‌شود، درنتیجه با کسب توانایی برای انجام بهتر کار خود سازگاری پیدا می‌کند.
۳- خطر دیابت را کاهش می‌دهند
ورزش یک درمان طبیعی برای دیابت است، چون به برداشتن گلوکز (قند) از خون کمک می‌کند، گلوکز را به سمت عضلات هدایت می‌کند تا به‌ عنوان گلیکوژن ذخیره شود و برای انرژی در آینده مورد استفاده قرار گیرد.
۴- روحیه‌تان را بهبود بخشیده و با افسردگی مقابله می‌کنند
برخی افراد ورزش کردن را همان Prozac (داروی ضدافسردگی) طبیعی بدن می‌نامند، چون ازنظر زیستی استرس را کاهش داده و با بهبود در عزت‌نفس، اعتماد به ‌نفس، توانایی حل مشکل، خواب بهتر و سلامت هیجانی ارتباط دارد.
۵- به حفظ عملکرد ذهنی کمک می‌کنند
تمرین قدرتی به دلیل اثرات ضد پیری توده‌ی عضلانی، اغلب با طول عمر و کاهش آسیب DNA در ارتباط است. هورمون BDNF، که ترشح آن توسط ورزش تحریک می‌شود، به سلول‌های مغز کمک می‌کند تا حتی وقتی فرد پیرتر می‌شود نیز بازسازی شوند. همچنین ورزش کردن استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می‌دهد، که با اختلالات ذهنی مثل بیماری آلزایمر، زوال عقل و غیره مرتبط هستند.
۶- سلامت مفاصل و استخوان‌ها را بهبود می‌بخشند
افزایش توده‌ی عضلانی موجب حفاظت از مفاصل و استخوان‌ها می‌شود، چون عضلات قوی‌تر یعنی شما وابستگی کمتری به تحرک مفاصل دارید. مشخص شده است که تمرین کردن به بهبود درد کمر، قوزک، زانوها و باسن کمک می‌کند، و در عین‌ حال قدرت و تراکم استخوان را نیز افزایش می‌دهد.
آیا ورزش‌های با وزن بدن باعث می‌شوند وزن کم کنید؟
هم بله و هم خیر. وقتی صحبت از تأثیرات ورزش بر ترکیب بدن می‌شود، افراد با هم تفاوت دارند و عوامل دیگر مثل رژیم غذایی، خواب و استرس نیز نقش مهمی در اینکه سریع و یا حتی به ‌طور کلی در هر دوره‌ای وزن کم کنید یا خیر، دارند. اگر چه برخلاف باور عوام، اضافه کردن ورزش‌های با وزن بدن به برنامه‌ی هفتگی‌تان احتمالاً نتایج بهتری نسبت به انجام کاردیوی سنتی به‌ تنهایی دارد، و قطعاً در مقایسه با اینکه اصلاً هیچ ورزشی انجام ندهید، احتمال اینکه شما را محکم‌تر کند بیشتر است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *